Wednesday 10 January 2018

PATAH TUMBUH HILANG BERGANTI

Pada hari pertama persekolahan 2018 ini, SK Paya Pasir terasa sangat akan kekurangannya berikutan bertukar seorang guru yang begitu lama berkhidmat di sekolah ini. Semenjak memulakan tugas dalam bidang perguruan beliau telah di tempatkan di sekolah ini, namun tatkala menghitung saat dan ketika untuk berpencen beliau telah ditukarkan ke SK Kuala Sentul.

SK Paya Pasir sesungguhnya telah kehilangan seorang guru yang sangat berdidikasi, berketrampilan dan begitu berbakat. UPSR 2017 merupakan sumbangan akhir terbesar beliau yang membawa Bahasa Melayu Pemahaman dan Penulisan dikuasai 100% oleh semua calon yang menduduki peperiksaan tersebut.

Foto Kenangan Cikgu Mohd Isha Ibrahim ketika melaksanakan Program DWEN 2017
Seluruh warga SK Paya Pasir mendoakan Cikgu Mohd Isha bin Ibrahim agar terus cemerlang dalam mendidik anak bangsa namun kami terasa amat kehilangannya kerana yang patah akan tumbuh tetapi yang tumbuh tidak akan sama dengan yang telah pergi. Selamat bertugas di tempat baru.

Seterusnya kita juga kehilangan PO Puan Akbri Rihani binti Chiraoh Din yang telah bersara pilihan mulai 1 Januari 2018. Ketiadaan beliau pada hari pertama persekolahan memang terasa benar satu kehilangan dalam kalangan warga sekolah ini kerana keletahnya yang adakalanya menjadi asam garam dan rencah dalam suasana di sekolah ini. Seluruh warga SK Paya Pasir mengucapkan selamat bersara dan sentiasa dalam kerahmatan dan keberkatan Ilahi selagi hayat dikandung badan.
Puan Siti Nor binti Yaakob telah mengambil alih tugas PO SK Paya Pasir dan seluruh warga SK Paya Pasir mengucapkan Selamat Datang dan Selamat Bertugas.

Pn. Siti Nor Yaakob




No comments:

Post a Comment